Білім берудегі аралас оқыту

Білім берудегі аралас оқыту


                                     


          Аралас оқыту – бұл 2000-шы жылдардың басынан бері қалыптасқан ұғым. Бірақ педагогика ретінде бұл әсіресе білім беру 2.0-ден (Education 2.0)  білім беру 3.0-ге (Education 3.0) ауысқан кезден бастап маңызды бола бастады. EdTech жаңа формалары үнемі дамып келе жатқандықтан, аралас оқыту және осы технологияны пайдалану студенттердің оқу тәсілін өзгертті. 

EdTech (білім беру технологиялары) – білім беру саласындағы заманауи технологияларды біріктіретін инновациялық шешімдер.

             Білім беру 3.0 (Education 3.0) парадигмалардың өзгеруін білдіреді, мұнда мұғалімдер енді білім беруде алдыңғы қатарда емес. Оның орнына білім беру мұғалімнің орнына тәлімгер ретінде әрекет ететін мұғалімдермен студентке бағытталған оқытуға назар аударады. Мұның бәрі аралас оқыту стратегияларының, жоғары жұмыс істейтін EdTech және студенттерге пайдалы технологиялық әзірлемелердің басқа түрлерінің арқасында мүмкін болды.

 


Аралас оқыту білім беруді қалай өзгертеді?


             Аралас оқыту білім берудегі өзгерістердің бірден-бір жеделдігі емес. Сенсеңіз де, сенбесеңіз де, тарихта білім көп өзгерді. Бұл өзгерістер тек жаңа үкімет саясаты немесе бірегей мектеп ауданына арналған жергілікті ұсыныстар ғана емес. Білім берудегі жаңа тенденциялар көбінесе технологиядағы жетістіктер мен білім беру теорияларын неғұрлым нақтырақ түсінудің нәтижесі болып табылады. 

         Өнеркәсіптік революция сияқты біз де білім берудің 3-ші кезеңінде тұрмыз. Білім берудегі өзгерістердің қашан болғаны туралы нақты күндер болмаса да, Education 3.0-ті көптеген дереккөздер 2000 жылдардың басынан ортасына дейін болған, мұғалімге бағытталған оқытудың оқушыға бағытталған оқытуға толық ауысуымен ерекшеленетінін атап өтеді.

              Аралас оқыту сияқты жаңа теория болсын, немесе сабақта компьютерді қашықтан пайдалану болсын, студенттерге технологияны пайдалану мүмкіндігін беру олардың оқу тәжірибесін түбегейлі өзгертті. Енді студенттерге өздігінен білім алуға, зерттеуге, құрдастарымен бөлісуге, тіпті дүние жүзіндегі адамдармен сөйлесуге мүмкіндік беріледі. Біз қазір қол жеткізе алатын ақпарат көлемі шынымен шексіз.

 



Аралас оқыту дегеніміз не?



              Аралас оқыту – студенттер технологиямен толықтырылған немесе күшейтілген дәстүрлі жеке сабақтарға қосымша онлайн және офлайн оқу бағдарламаларын пайдалана отырып оқитын білім беру тәсілі. Сіз қанша онлайн, офлайн немесе технологияны пайдаланатыныңыздың нақты қоспасы мектептің оқу бағдарламасына байланысты өзгереді. 

              Аралас оқыту көптеген мектептер мен оқу орындарында тез танымал бола бастады. Сонымен қатар, аралас оқыту – оқушылар үшін жақсы оқу мен дамуды құруға көмектесетін құнды құрал. Студентке бағдарланған оқытуға өзгерту енгізу өте маңызды және студенттердің оқу үдерісіне көп пайдасы бар. 



Білім беру 3.0 дегеніміз не? 


           Қоғамның басқа бөлігі сияқты, білім беру де үнемі өзгеріп отыратын мәдени және технологиялық ландшафтқа жауап ретінде дамып отырады. Бұл саяхат мұғалімге бағытталған, лекцияға негізделген білім беруден басталды, ол қазір өте ескі болып көрінеді. Ол бізді виртуалды орталардың батыл жаңа әлеміне және AI негізіндегі жекелендірілген білімге жетелейді. 

        Сондықтан қай жерде екенімізді білу үшін қайда болғанымызды білу және қайда бара жатқанымыз туралы түсінік алу маңызды:

Білім беру 1.0 – бір мұғалім көптеген студенттерге ақпарат жинау желісі сияқты дәріс оқиды. Бұл мұғалімдерге бағытталған сабақтар, онда студенттердің барлығына бірдей қарайды.

Білім беру 2.0 – мұғалімдер әлі де студенттер қорытып, толық түсіну үшін бірлесіп жұмыс істейтін білімді береді. Оқушылар тең деп есептеледі.

Білім беру 3.0 студенттер жетекші немесе тәлімгер ретінде әрекет ететін мұғалімдермен онлайн өзін-өзі зерттеу арқылы өз білімдерін бағыттайды. Студенттер өз қабілеттері бойынша әр түрлі болып танылады.

Білім беру 4.0AI және машиналық оқыту сияқты технологиялар жеке студенттер үшін оқу жоспарларын жекелендіреді. Мұғалімдер оқу жөніндегі кеңесші ретінде аз ғана рөл атқарады.

 


Аралас оқыту стильдері


Аралас оқытуды әртүрлі тәсілдермен қолдануға болады. Әрі қарай түсіндіру үшін аралас оқыту технологияның қатты әсер еткен білім беру теорияларына сүйенуі мүмкін. Аралас оқытудың барлық әдістері немесе стратегиялары мұғалімді немесе кейбір тәсілдер сияқты дәстүрлі әдістерді алып тастамайды. Аралас оқытудың басқа түрлері, мысалы, студенттердің үлгерімін қадағалау үшін технологияны қолдануы мүмкін.

Аралас оқытуды оқу жоспарыңызға енгізудің үш түрлі жолы бар. Сіз қашықтан оқытуды, аралас оқытуды немесе төңкерілген сыныпты пайдалана аласыз. Қайсысы сіз үшін жақсы деп шешсеңіз, нақты мектеп жағдайыңызға байланысты.


         Қашықтықтан оқыту  – студент сабаққа физикалық тұрғыдан қатыспаған қашықтықтан оқытудың кез келген түрі. Бұл мұғалімнің де, студенттің де әртүрлі жерде, мейлі ол үй болсын, әртүрлі типтегі оқу орындары болсын немесе WI-FI жабдықталған кез келген жерде екенін білдіреді. 

 

 

         Қашықтықтан оқытудың негізгі идеясы студенттерді физикалық оқыту аймағынан алшақтату және тек онлайн әдістерді қолдану арқылы оқыту болып табылады. Кейде мұны дәстүрлі оқыту әдістері бар жерде де жасауға болады. Білім беру 3.0 жүйесінде қашықтан оқыту формалары жиі кездеседі, мұнда мұғалімдер оқушылар физикалық түрде сыныпта отырғандай мұғалімге бағытталған тәсілді қолдана отырып, өздерін жай ғана өмір сүреді.

     Қашықтықтан оқыту әртүрлі типтегі студенттердің әртүрлі қажеттіліктеріне өте ыңғайлы. Қашықтықтан оқыту да қабылдаудың оңай әдістерінің бірі болып табылады, өйткені барлық студенттер жеке болмайды, яғни оны онлайн колледж курсын елестеткендей қарастыруға болады.

       Сондықтан студенттерге кестелерінде икемділікке, сондай-ақ жылдамдықты күту кезінде туындауы мүмкін мәселелерді шешуге мүмкіндік беріледі. Оларға қосымша тапсырмалар, бейнелер немесе өз уақытында қарауға қажет кез келген басқа материалдар оңай берілуі мүмкін. Ол сондай-ақ студенттерді географиялық шекаралардан, мысалы, шалғай жерлерде немесе қатаң аудандық заңдардан босатады немесе отбасылардың тұрғын аудандарға артықшылық беруіне байланысты ауданның секіруіне жол бермейді.

 

      Аралас оқыту – жеке және онлайн оқушыларды бір уақытта оқытатын синхронды оқытуды білдіреді. Бұл сынып оқушылары мен басқа орындардағы студенттердің бір уақытта білім алуын және белсенді ынтымақтастықта болатынын білдіреді.   

 

Аралас оқыту басқа студенттер үйде немесе басқа оқу орындарында болған кезде физикалық түрде сыныпта оқитын оқушыларды оқытуды білдіредіАралас оқыту қашықтан оқытуға ұқсас болуы мүмкін, өйткені сіз мұғалімге бағытталған тәсілдерді пайдалана аласыз, бірақ аралас оқыту неғұрлым инклюзивті және тартымды сынып тәжірибесін жасау үшін көбірек технологияға бағытталғанын ескеру маңызды. Бұл араласк оқыту арқылы мұғалімдер білім беру 3.0 мақсаттарына еліктейтін біртұтас және байланысты білім беру экожүйесін құруды мақсат етеді, бұл өзін-өзі реттейтін және оқушыға бағытталған оқыту.

Ең бастысы, аралас оқыту білім беру шекараларын бұзу үшін тамаша. Сыныпта оқыту мүмкіндігімен бетпе-бет қарым-қатынасты қажет ететін оқушыларға көбірек уақыт беру, сондай-ақ кедейлік пен орналасу қиындықтарына тап болғандар үшін көбірек ойлар беру оңайырақ. Сонымен қатар, бұл модель аурудан бастап ұтқырлықтың төмендеуіне дейінгі басқа мамандандырылған қажеттіліктердің немесе жағдайлардың кең ауқымын қанағаттандыра алады

 

          Төңкерілген сынып – дәстүрлі оқыту әдістерін өзгертуді білдіреді, онда студенттер үйде оқиды, содан кейін тақырыпты бекіту үшін үй тапсырмаларын немесе сыныпта зертханалық жұмыстарды орындайды. Бұл студенттердің өз бетінше білім беру дағдыларын және оқудағы дербестігін шыңдайтынын білдіреді. 

 

         Төңкерілген сыныптар студенттерге әдетте онлайн мазмұнды пайдалана отырып, өздігінен оқу арқылы негізгі материалдарды үйренуге мүмкіндік береді. Содан кейін сабаққа қатысқан кезде мұғалімдер дәріс оқығаннан гөрі басшылыққа келеді. Содан кейін сабақты мәселені шешу және құру үшін бірлесіп жұмыс істейтін студенттер жүргізеді және басқарады.

Төңкерілген сынып - бұл студенттер мен мұғалімдердің рөлдерін және оқу процесінің қай бөлігінде олардың рөлдерін ойнайтынын жай ғана өзгерту.

       Төңкерілген сыныпты пайдалану кез келген жастағы адамдар үшін мүмкін, бірақ үлкенірек оқушылармен жақсы жұмыс істеуі мүмкін. Себебі, егер сіз қатаң онлайн мазмұнды пайдалансаңыз, студентке үлкен жауапкершілік жүктеледі. Кейбір үй шаруашылықтары үшін қиындық тудыратын жас оқушыларға арналған аударылған сыныпты пайдалануды таңдасаңыз, ата-аналар да басшылыққа көбірек жауапты болуы керек болуы мүмкін