Мұғалімнің құзыреттері

Аралас оқытудағы мұғалімНІҢ құзыреттері

 

Аралас оқытудың тамаша мұғалімі болу үшін не қажет? Аралас оқытудағы мұғалім құзыреттіліктері – олар қандай? Бұл туралы аралас оқыту бойынша сарапшы Х.Стейкер не ойлайды (ағылшын тілінен аудармасы):

Онлайн және аралас оқыту салыстырмалы түрде жаңа. Сондықтан маңызды құзыреттердің нақты тізімі және олардың пайыздық қатынастағы рөлі белгісіз. Оның үстіне, модельдердің алуан түрлілігін және оқушылардың жеке ерекшеліктерін ескере отырып, біз әрбір нақты жағдайда қандай құзыреттердің маңызды екенін ешқашан толық сенімділікпен айта алмаймыз.

Осылайша, американдық зерттеушілердің бірнеше тобы осы мәселені қарастыра отырып, келесі бақылауларға келді:

 

№1 бақылау:

Зияткерлік құзыреттіліктер аралас оқытудағы мұғалімдер үшін құзыреттіліктердің сыни, кейде ең маңызды түрі болып табылады.

Олар негізгі құндылықтарды немесе сенімдерді қамтиды. Басқаша айтқанда, адамның ой-өрісін, мінез-құлқын, іс-әрекетін анықтайтындар. Олар сонымен қатар білім беруді өзгерту мақсаттары мен миссиясына сәйкес келеді.

Ready to Blend бағдарламасы онлайн сауалнама жүргізіп, төрт шағын фокус-топты өткізді. Мұғалімдердің не нәрсеге көбірек мән беретінін анықтау. Ең көп дауысты икемді, креативті ойлау, үнемі дамуға ұмтылу, топта бір идеямен жұмыс істей білу қабілеті бар екені анықталды.

Содан кейін респонденттер қызықты мәлімдеме жасады! Атап айтқанда, табысқа жетудің ең маңызды қасиеті – мұғалімге бағытталған оқытудан оқушыға бағытталған оқытуға көшу. Осы орайда Висконсин штатындағы Миддлтон қаласындағы 21-ші ғасыр электрондық мектебінің директоры Джилл Гуртнер былай деді: «Осы нәрсені [онлайн және аралас оқытуды] жүргізуге көп жылдар бойы тырысқаннан кейін мен бұл ауысудың өте маңызды екеніне көзім жетті. Ол сонымен қатар ересек мұғалімдерді оқушыға бағытталған оқытуға қосу ең қиын екенін атап өтті.

Осылайша, iNACOL есебіне сәйкес №1 құзыреттілік белгілі бір ойлау тәсілі болып табылады. Ол «жеке қажеттіліктерді қанағаттандыру және белсенділік пен мотивацияны ілгерілету үшін мұғалім жетекшілік ететін оқытудан оқушыға бағытталған оқытуға ауысуды» көрсетеді.

Аралас оқытуда мұғалімдердің тағы қандай құзыреттері бар?

 

№2 бақылау:

Аралас оқытуда мұғалімнің рөлі дәстүрлі оқытудан кем емес.

Араластыруға дайын сауалнама және фокус-топ респонденттері аралас ортадағы мұғалімнің рөліне сәйкес келетін құзыреттер тобын анықтады. Ең бастысы:

— аралас оқытуға негіз дайындау және бақылауды біртіндеп босату;

— оқушылардың дербестігін ынталандыру;

—  топтағы, шағын топтардағы, икемді топтардағы студенттік бірлестіктерді ынталандыру;

— әр оқушыға жеке көзқарас пен кері байланыс орнату;

— сенімді қарым-қатынас орнату;

Құзыреттердің осы кластері үшін қызықты қорытынды - олардың тамаша... дәстүрлі оқытуға қаншалықты сәйкес келетіндігі.

 

«Тамаша дәстүрлі оқыту» нені білдіреді?

АҚШ-та мұғалімдердің қабілеттерін бағалаудың С.Дэниэлсон ұсынған критерийлері кеңінен қолданылады. Атап айтқанда, үздік мұғалімдердің сабақтарында балалардың әр әрекетте үлкен таңдау бар екенін көруге болады. Студенттер де өз жұмыстарының сапасын арттыруға бастамашылық етеді. Әрине, олар барлық сабақ уақытын тиімді пайдаланады. Мұғалім мектеп қабырғасында да, оның сыртында да шәкірттеріне білім мен қамқорлық көрсетеді. Ол олардың күш-жігерін құрметтейді және марапаттайды, оларды мақсат қоюға ынталандырады және сапалы кері байланыс береді.

Келісемін, екі тізім де бір-біріне ұқсайды!

 

№3 бақылау

Аралас оқыту дәстүрліден өте ерекшеленетін белгілі бір құзыреттерді талап етеді.

Мұғалімдер не істей алуы керек:

- Курстағы сабақтарды жоспарлау мен ұйымдастырудың жеке және онлайн компоненттерін түсіну және басқару.

- Онлайн курстың, аралас курстың немесе тақырыптың күнделікті және апталық кестесін жасаңыз. Ол келесі үлгілер үшін конфигурациялануы керек: станция айналымы, зертханалық айналым, аударылған сынып, жекелендірілген оқыту жолы, икемді немесе толық виртуалды үлгі (мұғалім басқаратын үлгі үшін).

— Онлайн бағалау мен онлайн қолдауды ұйымдастыру арқылы студенттерге кеңес беріңіз.

 

Қорытынды

Аралас оқытуда жұмыс істейтін мұғалімдердің құзыреттілік тізімін жинақтау, талдау және жүйелеу – алдағы жылдарда айтарлықтай күш салуды қажет ететін жұмыс. Әртүрлі модельдерге, әртүрлі мектептерге және әртүрлі оқушыларға бірдей талаптарды болдырмау маңызды. Дәстүрлі және онлайн тәжірибелерден ең жақсысын алу - ең маңызды міндет. Ал зерттеушілер анықтайтын әрбір құзыреттілік білім беру мақсаттары мен міндеттеріне сәйкестігі мен сәйкестігі тексерілуі керек.