Бағалау

Аралас оқытудағы бағалау

 

Бағалау туралы ойлағанда, біз әдетте сынақтар мен емтихандарды ойлаймыз. Бұл нұсқаушының құралдар жинағының маңызды бөлігі болғанымен, студенттерді бағалаудың көптеген басқа әдістері мен қолдану жағдайлары бар. Студенттер мен оқытушы арасында кері байланыс орнату, әсіресе онлайн және аралас оқыту орталарында бағалау ең құнды нәтижелерінің бірі болып табылады.

Бағалау оқытушыларға тоқсан бойы үлгерімін түгендеу арқылы өз студенттерін жан-жақты қарауға мүмкіндік береді. Педагогтар бағалауды көптеген практикалық және белсенді мақсаттарда қолдана алады. Бұған студенттің алға жылжуға дайындығын анықтау немесе қосымша көмек қажет болуы мүмкін жерлерді анықтау кіреді. Көптеген студенттер қашықтан білім алып жатқан COVID-19 дәуірінде тиімді бағалау жасау одан да маңыздырақ. Олар студенттердің қай жерде жетістікке жеткені және оларға қосымша көмек қажет болуы мүмкін екендігі туралы түсінік береді.

Бағалаудың көптеген түрлері болғанымен, олар әдетте ұқсас процесті бақылайды:

1. Оқытушылар студенттерге арналған оқу нәтижелерінің нақты мәлімдемелерін тұжырымдайды.

2. Олар оқушылардың жетістіктерін және сол нәтижелерге жетудегі ілгерілеуін өлшеу құралдарын таңдайды және жасайды.

3. Олар студенттерді сол нәтижелерге бағыттау үшін оқу тәжірибесін әзірлейді.

4. Олар оқу процесінің мақсаттарына жетуде қаншалықты тиімді болғанын және оны қалай жақсартуға болатынын анықтау үшін берілген оқу тәжірибесіне бағалау құралдары мен әдістерін қолданады.

5. Олар осы талдауларда ашылған жаңалықтарды ескере отырып, білім беру бағдарламаларын бейімдейді және реттейді. Және олар осы түсініктерді жаңа бағалау әдістерін ойлап табу және оқушылардың оқуын одан әрі ілгерілету және ілгерілету үшін барларын жақсарту үшін пайдаланады.


Бағалау түрлері

Бағалаудың әртүрлі түрлері әдетте мақсатына қарай жіктеледі. Бағалауды білім беру үдерісіндегі олар әрекет ететін нүктеге қарай да жіктеуге болады. Алдын ала бағалаулар, мысалы, жаңа бірлік немесе термин басталғанға дейін қолданылады. Олар оқытушыларға берілген тақырып төңірегінде оқушылардың білімдері мен түсінігінің бастапқы көрінісін беруге арналған. Бағалаудың басқа жалпы түрлері оқу бөлімінде немесе оның қорытындысында жүргізіледі.

 

Оқыту үшін бағалау

Студенттердің оқуды бағалауы оқу әлі жүріп жатқан кезде оқушының белгілі бір сабақты немесе дағдыны қаншалықты жақсы түсінетінін бағалайды. Қарапайым тілмен айтқанда, олар жекелеген студенттердің қалай өмір сүріп жатқаны туралы қысқаша суретті береді. Олар тәрбиешілерге әрбір оқушының үлгерімін бақылауға және кері байланыс циклін жасауға мүмкіндік беру үшін жасалған, олар сонымен қатар студенттерге бағыт-бағдар беру және оқыту процесін жақсарту үшін пайдалана алады. Осы ақпарат арқылы оқытушылар сабақ жоспарлары мен сыныпты басқару стратегияларын сәйкесінше реттей алады. Бағалаудың бұл түрінің басты артықшылықтарының бірі – тәуекел тобындағы студенттерді кеш болмай тұрып тез анықтау мүмкіндігі.

Нәтижелі болуы үшін оқуды бағалау әрекетті және үздіксіз болуы керек. Басқаша айтқанда, олар студенттерге өздерінің оқуын көрсету үшін нақты әрекеттерді қамтуы керек. Және олар студенттің түсінігін дұрыс бағалау үшін оқу кезеңінде кем дегенде мезгіл-мезгіл қолданылуы керек. Оқытуды бағалаудың кең тараған түрлерінің бірі формативті бағалау болып табылады.

 

Қалыптастырушы бағалау

Педагогтар оқу барысындағы оқушының үлгерімін бағалау үшін бағалаудың бұл түрін басқарады. Олар тәрбиешілерге әр оқушының осы оқуға қатысты қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін оқыту әдістерін бейімдеуге және жақсартуға мүмкіндік береді.

Қалыптастырушы бағалаудың басқа артықшылықтары мен қолданылуы мыналарды қамтиды:

Студент назарын бағалар немесе стандартталған сынақ ұпайлары сияқты сыртқы марапаттарға емес, оқу процесіне, соның ішінде оның маңыздылығына аудару

Оқушыларға қай жерде шоғырлану керектігін және олардың күшті жақтарын қалай нығайту керектігін түсінуге көмектесетін кері байланыспен кеңейту

Студенттердің қажеттіліктері мен қызығушылықтары туралы хабардарлығын арттыру, олардың оқу және өсу жолын басқаруға мүмкіндік беру

Студенттерге тезірек және практикалық кері байланысты қамтамасыз ету

Жетістік пен оқудағы кемшіліктерді азайту және оқушылардың оқу жетістіктерін арттыру және/немесе жеделдету

Қалыптастырушы бағалаулар төмен бағалар болып саналады және әдетте бағаланбайды. Қалыптастырушы бағалаудың кейбір мысалдарына мыналар жатады:

Минуталық есептер – Оқушылар бір минут ішінде үйренгендерін қорытындылайтын қысқа қағаздарды жазады. Мұғалімдерге студенттерге дереу кері байланыс беруге мүмкіндік беретін басқа ұқсас тәсілдерге эсселер, журнал жазбалары, жұмыс парақтары, шығармашылық жұмыстар (көркемдік, орындаушылық, дизайн) және зертханалық жұмыстардың нәтижелері жатады.

Шығу билеттері немесе шығу парақтары - Мұғалімдер сабақ аяқталғаннан кейін студенттерге олардың түсінгенін, материалды және қиындық аймақтарын түсінуін бағалау үшін жылдам сұрақтар қояды. Сол сияқты, сабақтың басында мұғалімдер студенттерге жауап беретін сұрақтары бар рұқсат қағаздарын немесе рұқсат билеттерін ұсына алады. Бұлар өткен сабақта меңгерген материалды қаншалықты жақсы еске түсіріп, түсінгенін бағалау үшін қолданылады.

Өзін-өзі бағалау – Мұғалімдер студенттерден курс барысындағы жеке жетістіктері туралы ойлануды және не үйренгенін айтуды сұрайды. Бұл олардың немен күресіп жатқанын және курстық жұмыстың күткенін және өздерінің жеке оқу стандарттарын орындау үшін не істеу керек деп санайтынын қамтиды. Сол сияқты мұғалімдер өзара бағалауды жүзеге асыра алады, онда оқушылар бір-біріне кері байланыс жасайды.

 

Оқытуды бағалау

«Оқытуды бағалау» тәрбиешілерге сабақтың немесе тоқсанның соңында жетістіктерді бағалауға көмектесу үшін жасалған. Оқытушылар әдетте бұл бағалау түрін оқушының материалды қаншалықты меңгергенін анықтау үшін оқу бөлімі немесе бағалау кезеңінің соңында басқарады. Оқытуды бағалау әдетте әр оқушының жетістігін сыныптағы орташа көрсеткіш сияқты стандартпен немесе эталонмен салыстырады. Оқытуды бағалау әдетте оқушының құрдастарымен салыстырғандағы жетістіктерін көрсететін бағамен аяқталады. Оқытуды бағалаудың кең тараған түрлерінің бірі – жиынтық бағалау.

 

Жиынтық бағалау

Тәрбиешілер оқу мерзімі аяқталғаннан кейін жиынтық бағалауды жүргізеді. Мақсаты – оқушылардың осы тоқсанда өтілген материалды есте сақтауын және түсінуін бағалау.

Сыныптағы бағалаудың бұл түрі ipsative бағалаудан ерекшеленеді (төмендегі бөлімде сипатталған). Жиынтық бағалау оқушылардың үлгерімін критерийлер жиынтығымен салыстырады. Ипсативті бағалау, керісінше, оқушының үлгерімін сол оқушының бұрынғы үлгерімімен салыстырады.

Мұғалімдердің жиынтық бағалауды қолдануының тағы бір тәсілі студенттерге емтихан немесе негізгі стандартталған тест сияқты болашақ бағалауға дайындалуға көмектесетін «тәжірибелік сынақтар» болып табылады.

Көптеген мектептер курстық жұмыс кезінде аралық кезеңдерде жиынтық бағалау нысандарын да пайдаланады. Қалыптастырушы бағалаулардың көпшілігіне қарағанда олар жан-жақты болғандықтан, олар студенттердің, жалпы алғанда, курстың күтулеріне қаншалықты сәйкес келетіні туралы үлкенірек суретті түсінік береді.

Бағалаудың жиынтық түрлері, әдетте, бағаланады және студенттің академиялық үлгеріміне әсер ететіндіктен, жоғары тәуекелді бағалау болып саналады. Жиынтық бағалау мысалдарына мыналар жатады:

Сабақтың, тараудың немесе бөлімнің соңы викториналар

Аралық бақылау немесе семестрдің соңындағы бақылаулар және стандартталған сынақтар

Орындау тапсырмалары немесе оқуды демонстрациялау. Оларға студенттер семестр бойы презентациямен немесе қорытынды ретінде қызмет ететін ресми есеппен жұмыс істейтін жобаларды қамтиды.

 

Оқытуды бағалау

Оқытуды бағалау сияқты, олар да бүкіл оқу кезеңінде орын алады. Негізгі айырмашылығы – оқу барысындағы бағалау оқушыларды бағалау процесіне тартады. Студенттерді өздерінің оқу жетістіктеріне қатысты нақты бағалауларды әзірлеуге ынталандыруды қарастырыңыз. Оларды кейін олардың жетістіктерін бағалау және өлшеу үшін пайдалануға болады. Осылайша, студенттер тек қана жақсы нәтижеге қол жеткізіп қоймайды, сонымен қатар сыни тұрғыдан ойлау мен проблемаларды шешуде құнды дағдыларды дамытады. Оқыту сияқты бағалаудың екі кең тараған түрі - өзін-өзі бағалау және өзара бағалау.

 

Ипсативті бағалаулар

Ипсативті бағалау курстағы, бөлімдегі немесе оқу жылындағы студенттің алдыңғы жұмысын тексеру арқылы оқушының үлгерімін бағалайды. Студенттің алдыңғы жұмысын белгілі бір критерийлер жиынтығымен салыстыратын бағалаудың басқа түрлерінен айырмашылығы, бағалаудың бұл түрі оқушының жетістігін эталон ретінде өзінің қосымша көрсеткіштерін пайдалану арқылы бағалайды. Бағалаудың бұл түрі біртұтас стандарттарға қаншалықты сәйкес келетініне емес, оқушының білім үлгеріміне көбірек көңіл бөледі. Ипсативті бағалау мысалдарына мыналар жатады:

Тиімділікті бағалау – студенттің жұмыс портфолиосы немесе оқудың басқа демонстрациялары сияқты

Capstone жобалары – студенттер семестр немесе толық орта мектептегі білім сияқты бағаланатын кезеңде жұмыс істейтін кеңейтілген жобалар. Мұндағы ең жақсы тәжірибе студенттерге жоба бойынша қайталанатын кері байланыс беруді қамтиды.

 

Диагностикалық бағалаулар

Бұл мұғалімдерге белгілі бір тақырыпты студенттің немесе студенттер тобының түсінгенін бағалау үшін қажетті деректерді береді. Мысалдар мыналарды қамтиды:

Сыныптағы талқылаулар

Ағындық диаграммалар

Графикалық ұйымдастырушылар

Журнал жазбалары

KWL (Біл, білгің келеді және үйрен) диаграммалары

Ақыл карталары

Нақты жағдайды зерттеу

Қысқа викториналар

Студенттердің сұхбаттары

Оқушылардың рефлексиялары

 

Мұғалімдер оқушының үлгерімін салыстыру үшін диагностикалық бағалауды да пайдалана алады. Мұны бірліктің басында және соңында бірдей бағалауды беру және екі нәтижені салыстыру арқылы жасауға болады.

 

Жұмыс орнындағы дағдыларды қалыптастыратын бағалаулар

Қашықтан бағалау, олар нақты әлемдегі дағдылар мен зерттеулер сияқты параметрлерге бейімделген кезде де пайдалы болуы мүмкін. Сонымен бірге студенттер жобада немесе тапсырмада бір-бірімен жұмыс істейтін бірлескен бағалау қашықтағы параметрлерде үйлестіру және орындау қиын болуы мүмкін. Соған қарамастан, студенттерді алыстағы жағдайларға қарамастан бірлесіп жұмыс істеуге мәжбүрлейтін бағалауды жасаудың сыныптан тыс көп пайдасы бар. Ынтымақтастықты альтернативті тәсілдермен үйрену және тәжірибе жүзінде қолдану арқылы студенттер заманауи жұмыс орнында табысқа жету үшін маңызды дағдыларды дамыта отырып, қажетті технологияны меңгереді.